• Standaard header

Maak het jezelf (in eerste instantie) vooral makkelijk

Personal blo Sylvester: Maak het jezelf vooral makkelijk

Uiteraard eten wij als trainers bij Physicum zelf volgens de richtlijnen die we aan cliënten voorschrijven (in een notendop: groeit het in de natuur? Eetsmakelijk!). Inmiddels kost mij dit eigenlijk geen moeite meer. Het kost me en geen moeite meer om gezonde keuzes te maken (het is geen eens een keuze meer), maar ook niet meer om het vol te houden.

Ik kan me echter nog goed herinneren dat toen ik begon over te “schakelen” naar gezonde voeding me dit wel de nodige moeite kostte. Allereerst was er de sociale kring en collega’s die het allemaal maar vreemd vonden (Je bent toch geen konijn?) en me er ook niet echt me hielpen/steunden (maar ondertussen wel altijd een stukje van mijn biefstuk of kip wilde hebben….) Inmiddels omgeef ik me op m’n werk met mensen die net zo eten als ik, dus dat “obstakel” is overwonnen ;-).

Daarnaast vond ik het moeilijk om te bepalen wat ik dan ging eten. Ik had het gevoel dat ik daar heel erg in moest variëren en creatief moest zijn in wat voor maaltijden in mezelf voorschotelde. Daar ik verre van een keukenprins ben was dat dus niet echt optimaal.

Dit is echter ook iets wat ik heel vaak bij cliënten terugzie. De neiging wanneer er omgeschakeld wordt naar gezonde voeding om heel creatief en gevarieerd (het liefst elke maaltijd anders) te eten. En daarmee maak je het naar mijn idee onnodig moeilijk. Gevarieerd eten is uiteraard hartstikke goed, alleen wanneer “het gangbare” voedingspatroon wordt aangehouden is dit vaak ook verre van creatief, laat staan gevarieerd. Elke dag muesli als ontbijt en met de lunch brood + ham, kaas of worst brengt weinig vernieuwends met zich mee.

En daarom probeer ik het mezelf tegenwoordig zo makkelijk mogelijk te maken. Ontbijt is vaak eieren, waarmee ik varieer in welke vorm, en voor de lunch eet ik bijvoorbeeld als eiwitbron gerookte zalm, rosbief, (biologische) kipgrillworst, gegrilde kippenpoten, haring en makreel met groenten in de vorm van wortelen, (cherry)tomaten, paprika, komkommer, bleekselderij etc. en een handje, wisselende, rauwe noten. Hier zit dus geen enkele voorbereidingstijd meer in (nog minder dan kaas op brood leggen ;-) ). Ook een salade is zo in elkaar gezet: sla, komkommer, tomaat, blikje tonijn, feta en klaar is kees. Mocht ik toch iets willen voorbereiden/bakken dan kies ik er altijd voor om dit direct voor meerdere dagen klaar te maken. Zo kan je bijvoorbeeld de hoeveelheid avondeten die je klaarmaakt opschroeven en dat de dag erna als lunch eten.

Mijn advies is dus om los te laten dat gezond eten heel gevarieerd en creatief moet zijn, hiermee wordt het namelijk een stuk moeilijker om vol te houden. Maak het jezelf vooral makkelijk en koop producten die je niet meer hoeft voor te bereiden. Koop wel wat extra, zodat je het aan je collega’s kan uitdelen… J Eetsmakelijk!

Nieuws

  • Snel in Shape!

    Effectiever trainen dan ooit! Start vandaag nog met het Snel in Shape program...

    Lees meer
  • Ga voor de beste versie van jezelf bij Physicum!

    Ben jij al klaar voor de zomer van 2019? Ga voor de beste versie van jez...

    Lees meer
Meer nieuws
  • Fysiotherapie

    Fysiotherapie

    Wil jij van je blessure af? Klik dan hier om te kijken of wij wat voor jou kunnen betekenen!

    Lees meer
  • Gratis kennismaken?!

    Vraag een gratis kennismaking aan!

    Wil je weten of we bij elkaar passen? Klik dan hier voor een gratis kennismaking!

    Lees meer
  • Personal Training

    Personal Training

    Wil jij jouw doelstelling behalen onder professionele begeleiding? Dan moet je naar Physicum!

    Lees meer
  • Ilse

    "Absoluut tevreden over de behandelingen van deze jongens. Voor mij een nieuwe manier, maar zeer effectief!"

    Ilse
  • Eric

    "Deze jongens en dame zijn enthousiast en weten waar ze over praten. Begonnen in 2015 en ik ga voorlopig nog wel even door!"

    Eric
  • Andrea

    "2 of my best decisions of 2016 were to start the semi-personal plan and do it again. I am SUPER happy with the results! TY!"

    Andrea
  • Arjen

    "Fijne trainers die precies je grenzen kennen, en dan helpen om ze te verleggen!"

    Arjen
  • Leonie

    "Na slechts enkele sessies zijn mijn problemen verholpen. Iets wat verschillende (klassieke) fysiotherapeuten niet is gelukt."

    Leonie
  • Owin

    "In een korte periode goede resultaten bereikt (vind ik zelf) door effectief te trainen in plaats van alleen fanatiek."

    Owin
  • Karen

    "Physicum zorgt voor mij voor een perfecte combinatie van begeleid trainen en fysiotherapie. "

    Karen
  • Andrea

    "Beste investering die ik in mezelf had kunnen doen. Ik voel me na 6 weken fitter, strakker en sterker. Dank je wel"

    Andrea
  • Stijn

    "Topplek, persoonlijke begeleiding. Druk en toch in shape raken? Gegarandeerd spierpijn ;-)"

    Stijn