• Standaard header

Personal blog Michiel: Verander van koers

Verander van koers.

Een paar maanden geleden heb ik de doelstelling gesteld om een aantal kilogram spiermassa aan te komen. Een paar weken geleden heb ik besloten dat de koers moest worden aangepast, omdat de progressie me niet snel genoeg ging. Dit is dat ook mijn tip aan iedereen die niet tevreden is over het resultaat van zijn of haar inspanningen.

Wat heb ik veranderd? Ik at altijd 4 keer per dag en propte alle kcal in die 4 keer. Dat is een uitdaging als je weet dat ik per dag iets meer dan 3000 kcal naar binnen werk. Ik ben overgestapt naar 5 eetmomenten omdat het makkelijker is om zo veel te eten. Daarbij ben iets gaan schuiven van vetten (avocado, noten, vette vis, cacao etc) naar koolhydraten (quinoa, rijst, zoete aardappel en fruit) in mijn voedingspatroon. Niet dat ik geen koolhydraten at, natuurlijk wel, koolhydraten horen bij een gezond eetpatroon, maar de verhouding is nu iets meer verplaatst. 

Ook heb ik het aantal trainingen per week aangepast van 3 naar 4 tot 5. En daarbuh de trainingen anders ingedeeld. Niet alleen maar lange sets maken met gewichten voor benen, rug, schouders en borst, maar ook gericht op mijn stabiliteit zodat ik stabieler ben tijdens bijvoorbeeld squatten of dumbbell presses zodat ik de oefening beter uit kan voeren.

Best wat veranderingen. Ik moet nog laten meten, maar ik heb na 3 weken al het idee dat ik meer progressie boek! Mijn tip aan jou: pas je koers aan als je niet tevreden bent over je progressie. Dingen die je kunt aanpassen zijn het aantal eetmomenten, aantal trainingen en variatie in trainingen. Maar denk ook aan meer slapen, andere supplementen of een andere indeling van je voedingspatroon. Een ding is zeker, als je hetzelfde blijft doen en het resultaat valt tegen, dan is de kans op een andere uitkomst erg klein. Ben je dus niet tevreden, pak het dan anders aan! Je kunt natuurlijk ook een personal trainer nemen om je te begeleiden :-)

Succes! 

Nieuws

  • Snel in Shape!

    Effectiever trainen dan ooit! Start vandaag nog met het Snel in Shape program...

    Lees meer
  • Ga voor de beste versie van jezelf bij Physicum!

    Ben jij al klaar voor de zomer van 2018? Ga voor de beste versie van jez...

    Lees meer
Meer nieuws
  • Fysiotherapie

    Fysiotherapie

    Wil jij van je blessure af? Klik dan hier om te kijken of wij wat voor jou kunnen betekenen!

    Lees meer
  • Gratis kennismaken?!

    Vraag een gratis kennismaking aan!

    Wil je weten of we bij elkaar passen? Klik dan hier voor een gratis kennismaking!

    Lees meer
  • Personal Training

    Personal Training

    Wil jij jouw doelstelling behalen onder professionele begeleiding? Dan moet je naar Physicum!

    Lees meer
  • Ilse

    "Absoluut tevreden over de behandelingen van deze jongens. Voor mij een nieuwe manier, maar zeer effectief!"

    Ilse
  • Eric

    "Deze jongens en dame zijn enthousiast en weten waar ze over praten. Begonnen in 2015 en ik ga voorlopig nog wel even door!"

    Eric
  • Andrea

    "2 of my best decisions of 2016 were to start the semi-personal plan and do it again. I am SUPER happy with the results! TY!"

    Andrea
  • Arjen

    "Fijne trainers die precies je grenzen kennen, en dan helpen om ze te verleggen!"

    Arjen
  • Leonie

    "Na slechts enkele sessies zijn mijn problemen verholpen. Iets wat verschillende (klassieke) fysiotherapeuten niet is gelukt."

    Leonie
  • Owin

    "In een korte periode goede resultaten bereikt (vind ik zelf) door effectief te trainen in plaats van alleen fanatiek."

    Owin
  • Karen

    "Physicum zorgt voor mij voor een perfecte combinatie van begeleid trainen en fysiotherapie. "

    Karen
  • Andrea

    "Beste investering die ik in mezelf had kunnen doen. Ik voel me na 6 weken fitter, strakker en sterker. Dank je wel"

    Andrea
  • Stijn

    "Topplek, persoonlijke begeleiding. Druk en toch in shape raken? Gegarandeerd spierpijn ;-)"

    Stijn