• Standaard header

Tip van de week -Training: Train full range of motion

Tip van de week -Training: Train full range of motion

Een belangrijke tip voor mensen die krachttrainen is om de oefeningen 'full range of motion' te doen. Makkelijker gezegd, doe elke oefening die je doet in de maximale bewegingsuitslag. Wat wil dit zeggen? Dit betekent dat wanneer je bijvoorbeeld een Shoulder Press doet, je beweegt naar de maximale mogelijkheden van je schouders en arm. Je laat het gewicht dus zo diep mogelijk zakken om deze vervolgens maximaal uit te drukken, je strekt dus je armen.

Vaak zie je dat er getraind wordt met te zware gewichten waardoor het simpel weg niet mogelijk is om deze maximale bewegingsuitslag te maken. Enerzijds durf je dan niet helemaal te zakken, omdat je weet dat je het gewicht dan niet meer omhoog krijgt, en anderzijds is het te zwaar om het gewicht volledig uit te duwen. Voor optimaal resultaat, of dat nou sterker worden is of meer spiervolume creëren, is het echter belangrijk om de spieren maximaal te verkorten en maximaal te verlengen. Daarnaast zal je zien dat je wanneer je daadwerkelijk met een maximale beweging traint je ook mobieler wordt. Dit advies geldt voor alle oefeningen.

Let wel op dat je zakt tot het punt dat je spanning op de spieren kan houden, anders is het effect namelijk weg en loop je het risico op blessures. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren bij de squat als mensen als ze zakken naar beneden onderin rusten en spanning verliezen op de billen en benen. Kijk dus hoe jij je oefeningen uitvoert. Doe je dit niet volledig, zet dan je ego opzij en pak lichtere gewichten.

Train ze!

Nieuws

  • Snel in Shape!

    Effectiever trainen dan ooit! Start vandaag nog met het Snel in Shape program...

    Lees meer
  • Ga voor de beste versie van jezelf bij Physicum!

    Ben jij al klaar voor de zomer van 2018? Ga voor de beste versie van jez...

    Lees meer
Meer nieuws
  • Fysiotherapie

    Fysiotherapie

    Wil jij van je blessure af? Klik dan hier om te kijken of wij wat voor jou kunnen betekenen!

    Lees meer
  • Gratis kennismaken?!

    Vraag een gratis kennismaking aan!

    Wil je weten of we bij elkaar passen? Klik dan hier voor een gratis kennismaking!

    Lees meer
  • Personal Training

    Personal Training

    Wil jij jouw doelstelling behalen onder professionele begeleiding? Dan moet je naar Physicum!

    Lees meer
  • Ilse

    "Absoluut tevreden over de behandelingen van deze jongens. Voor mij een nieuwe manier, maar zeer effectief!"

    Ilse
  • Eric

    "Deze jongens en dame zijn enthousiast en weten waar ze over praten. Begonnen in 2015 en ik ga voorlopig nog wel even door!"

    Eric
  • Andrea

    "2 of my best decisions of 2016 were to start the semi-personal plan and do it again. I am SUPER happy with the results! TY!"

    Andrea
  • Arjen

    "Fijne trainers die precies je grenzen kennen, en dan helpen om ze te verleggen!"

    Arjen
  • Leonie

    "Na slechts enkele sessies zijn mijn problemen verholpen. Iets wat verschillende (klassieke) fysiotherapeuten niet is gelukt."

    Leonie
  • Owin

    "In een korte periode goede resultaten bereikt (vind ik zelf) door effectief te trainen in plaats van alleen fanatiek."

    Owin
  • Karen

    "Physicum zorgt voor mij voor een perfecte combinatie van begeleid trainen en fysiotherapie. "

    Karen
  • Andrea

    "Beste investering die ik in mezelf had kunnen doen. Ik voel me na 6 weken fitter, strakker en sterker. Dank je wel"

    Andrea
  • Stijn

    "Topplek, persoonlijke begeleiding. Druk en toch in shape raken? Gegarandeerd spierpijn ;-)"

    Stijn